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The Circle of (Fantasy) Roleplaying Life

Begonnen von Steff, 16. Mai 2016, 11:26:04

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Steff

The Circle of Fantasy Roleplaying Life:

1. Enchantment: You begin a new campaign. How exciting! As you play, you will eventually experience...
2. Disillusionment: You notice all the flaws in the campaign. Loot distribution is uneven. The house rules outnumber the core rules, and the only person who knows these house rules is the DM. Some players (not you) are taking center stage. Some players greatly overpower others. The plot is on rails and none of the NPCs are likeable. You decide to cope with this through...
3. Long Suffering: Deal with it – bad DMs happen. Give the guy a chance to learn. When the campaign gets worse it will be time to engage in...
4. Sabotage: Try to run the campaign off the rails and kill off major characters, just to break free and do something that isn't being imposed on you. If you're still not having fun...
5. Confrontation: Talk to the DM and let him or her know your concerns. If this doesn't transform them into a great DM, then you may be obliged to resort to...
6. Coup d'état: Get the players together and tell the DM that his work just isn't cutting it. Appoint someone else to run the campaign. However, the DM might mange to retain power. If he owns all the books, all the dice, and you meet at his house, then kicking him out isn't usually an option. If you can't depose him, then the only thing left is...
7. Exile: Make up some lame excuse about getting a girlfriend / boyfriend or a new job and find a new gaming group. Then the cycle begins anew.

It has its low moments, but I still love this game.



Gefunden in diesem Webcomic: DM of the Rings
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Argamae

Tut mir leid, dem so GAR NICHT entsprechen zu können. Ich habe davon nur selten etwas in 30 Jahren Rollenspiel erlebt, schon gar nicht alle diese Punkte in einer Kampagne.
In Memoriam Gary Gygax (1938-2008), Dave Arneson (1947-2009), Joe Dever (1956-2016), Greg Stafford (1948-2018), Terry K. Amthor (1958-2021) und Ingo Schulze (1977-2021)
|It's all fun and games - until somebody fails a saving throw!| D&D Meme

Greifenklaue

Einerseits ist da sicher was dran, andererseits hab ich das auch nie in dieser konzentrierten Form erlebt.

Gerade #4 ist doch auch Arschlochverhalten ...
"In den letzten zehn Jahren hat sich unser Territorium halbiert, mehr als zwanzig Siedlungen sind der Verderbnis anheim gefallen, doch nun steht eine neue Generation Grenzer vor mir. Diesmal schlagen wir zurück und holen uns wieder, was unseres ist.
Schwarzauge wird büssen."

Greifenklaue

Womöglich liegt es auch am SL bei DM of the Rings? Der ist ja ein autoritärer, machtmißbrauchender.

In Darth&Droids #54 erklärn die Autoren  die unterschiedlichen Konzeptionen:
-> http://www.darthsanddroids.net/episodes_de/0054_de.html

Will sagen, innerhalb des Comics macht das evtl. Sinn ...
"In den letzten zehn Jahren hat sich unser Territorium halbiert, mehr als zwanzig Siedlungen sind der Verderbnis anheim gefallen, doch nun steht eine neue Generation Grenzer vor mir. Diesmal schlagen wir zurück und holen uns wieder, was unseres ist.
Schwarzauge wird büssen."

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